|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NST5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NST5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk pro Fakultu strojní 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického, zejména strojního zaměření, se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
1) povinná docházka
2) splnění všech zadaných úkolů v určeném termínu
3) splnění úkolů zadaných na Courseware
4) esej na zadané téma (studenti KS odevzdávají eseje dvě)
5) prezentace pro studenty denního studia
6) průběžný test
7) závěrečný test na 75%
|
Obsah
|
1. Arbeit und Beruf
2. Studium an der technischen Fakultät, technische Berufe, Karrieremöglichkeiten
3. Energie aus fossilen Quellen
4. Energie in der modernen Welt. Technik und Umwelt. Energie aus Wasserkraft
5. Regenerative Energiequellen
6. Kernenergie, Risiken der Kernenergie
7. Solarenergie
8. Elektronische Korrespondenz, formelle und private E-Mails, Struktur einer E-Mail
9. Einen offiziellen Brief schreiben, sich einen Termin verabreden, sich telefonisch bewerben
10. Beschwerdebrief, Bedingungen und Wünsche formulieren
11. Probleme am Arbeitsplatz benennen, problematischer Arbeitsablauf
12. Technische Skizzen, Statistik und Grafik kommentieren, Interpretation von Tabellen
13. Test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom a moodle se všemi podstatnými informacemi i materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Základní:
Svobodová, H., Šabacký, L. Němčina pro techniky. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
-
Doporučená:
Vedralová, Hana. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
34
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat dostatečně rozvinutou slovní zásobu dle požadované úrovně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
správně reagovat ve většině situacích, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci |
napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit trpný rod s modálními slovesy |
tvořit minulý čas u nově probíraných sloves |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat vliv techniky na životní prostředí |
vysvětlit podstatu ekologického inženýrství |
popsat funkci tepelné, vodní, jaderné a solární elektrárny |
domluvit telefonicky schůzku |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
vyhledat informace ve většině sdělení v rámci probíraných témat |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat oficiální dopis |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|